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 Ezen a héten Tibor, Laci és Szöcske a madarakat védő szélerőművektől eljutott az elektromos távvezetékeig, és szóba kerültek a flexibilis, ragasztható napelemek és a szénenergia csökkenése is. A Tesla NHTSA vizsgálat apropóján ez alkalommal sem kerülhettük el az önvezetés témakörét, akkor pedig már kiveséztük a rendszerek átverhetőségét és elgondolkoztunk, vajon miért dobta be a törülközőt a Daimler és a Bosch. A hétvégén a Hungaroringen Pure ETCR a WTCC betétfutamaként, ezért beszélgettünk az új versenysorozat érdekességéről, a Hyundai hidrogénnel üzemelő mobil-villámtöltőjéről és az Ioniq 5 hazai bemutatójáról is. Az eheti adást Elon Musk berlini látogatása kapcsán felmerült vízbázis-védelemmel zártuk, amely annyira sokkoló adatokat hozott napvilágra, hogy a szó is belénk fagyott. 0:00 Intro 01:00 Madárvédő szélerőművek 13:08 Ragasztható napelemek 20:00 Németországban hány db szénerőművet indítottak újra? 27:50 Átverhető minden rendszer 33:20 Tesla NHTSA autopilot vizsgálat 46:50 Daimler és Bosch kiszáll 51:17 Pure ETCR a Hungaroringen 59:45 Musk Berlinben volt A podcast teljes anyaga elérhető a Villanyautósok Extrán: A mai adásban szereplő témák írott anyagai: Madárvédő szélerőművek? https://villanyautosok.hu/2021/08/19/meg-egy-atomeromu-is-tobb-madarat-ol-meg-mint-ez-a-szelfarm/ A ragasztható napelemek hosszú távon tovább csökkenthetik a napelem árakat és ma még nem jellemző felhasználási módokat is elterjeszthetnek https://villanyautosok.hu/2021/08/18/olcsobb-napelemes-rendszereket-hozhatnak-az-ultrakonnyu-felragaszthato-panelek/ Valóban szénerőműveket indítottak újra Németországban, amikor szakítottak az atommal? https://villanyautosok.hu/2021/08/15/dobbenetes-hogy-hany-szeneromuvet-nyitottak-ujra-a-nemetek/ Minden gyártó önvezető rendszere átverhető https://villanyautosok.hu/2021/08/18/lepodjunk-meg-az-osszes-vezetoasszisztens-atverheto/ Befejezte az önvezetés közös fejlesztését a Daimler és a Bosch https://villanyautosok.hu/2021/08/17/onvezetes-bedobta-a-torolkozot-a-daimler-es-a-bosch/ NHTSA vizsgálat indult a Tesla ellen az álló rendőrautókba rohanó autók miatt https://villanyautosok.hu/2021/08/17/onvezetes-bedobta-a-torolkozot-a-daimler-es-a-bosch/ A Hungaroringre érkezés kapcsán cikksorozatunk jelent meg a héten a Pure ETCR sorozatról https://villanyautosok.hu/tag/pure-etcr/ Vajon mennyivel több vizet használ fel az új Tesla gyár szomszédságában lévő vegyi üzem, papírgyár és olajfinomító? https://www.bz-berlin.de/berlin/umland/der-irre-streit-um-teslas-wasserverbrauch A Villanyóra podcast egyre több felületen hallgatható, köztük az alábbiakon is: Apple iTunes – https://podcasts.apple.com/us/podcast/villany%C3%B3ra/id1485177768 Google podcast – https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS9mZWVkL3ZpbGxhbnlvcmFwb2RjYXN0&ep=14 Spotify – https://open.spotify.com/show/2aoS9r6WavJ6iccyeleujK PlayerFM – https://player.fm/series/villanyora-podcast TuneIn – https://tunein.com/podcasts/Technology-Podcasts/Villanyra-p1305585/ Podtail – https://podtail.com/en/podcast/villanyora Listen Notes – https://www.listennotes.com/podcasts/villany%C3%B3ra-villanyaut%C3%B3sokhu-LXItcEKfGwr/ MyTunerRadio – https://mytuner-radio.com/podcast/villanyora-villanyautosokhu-1485177768 PodParadise – https://www.podparadise.com/Podcast/1485177768 Chartable – https://chartable.com/podcasts/villanyora Csatlakozz hozzánk! VillanyautóPiac (VAP), az elektromosautó hirdetések virtuális otthona: piac.villanyautosok.hu Villanyautosok.hu FB oldal: https://www.facebook.com/Villanyautosok/%E2%80%8B Villanyautós tippek és kérdések FB csoport: https://www.facebook.com/groups/Villanyautosok/ Twitter: https://twitter.com/villanyautosok?lang=en Instagram: https://www.instagram.com/villanyautosok/?hl=en Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!